HTML

Ungersk lakare i sverige

Friss topikok

  • svedtajetelkultura: Furcsa, en adtam vert itt Svedorszagban. (2012.03.07. 11:28) Véradás
  • ZENITH FINANCIAL HOME: Figyelem Hölgyem / Uram! Unod már a kereső kölcsönök és jelzáloghitelek? Van folyamatosan eluta... (2011.11.01. 17:36) Budapestbakelse
  • Angelina Jolie: az egészségi ok talán a nök szempontjábol, hogy nem kapnak agyvérzést minden alkalommal mikor a WC... (2011.09.30. 14:09) Kérjük ülve pisilj!
  • Anikó & Attila: Szia! Véletlenül beleakadtam a blogodba, és itt ragadtam előtte. Élvezettel olvasom, tanulom, és i... (2011.02.03. 13:23) zacskózott leves
  • miki: Vagy 15 ora ilyesmi svenska nyheter arkiv anyagiom van bejatszva Budapeströl hasonloak mint az ön... (2010.10.04. 16:08) 1936 - Budapest svéd szemmel

Címkék

űrhajós (1) 1% (1) 3D (1) ABBA (1) adó (1) Ákos (1) alkohol (4) állampolgárság (1) állatkert (1) Anthony (1) anyakönyvi (1) astronauta (1) autó (5) bababútor (1) baseball (1) béla (1) bér (1) Beus (1) bicikli (1) biztosítás (1) blog (3) bor (1) borvásár (1) Bourdain (1) brazil (1) budapest (1) buddhizmus (1) cikkek (1) csőposta (1) családnév (1) cukorka (1) Darwin-díj (1) diák (1) diákok (1) dohányzás (1) dohányzóhely (2) dorka (1) eb (3) édesség (1) egészségügy (1) elégedetlen (1) ellenőr (1) Engelbrekt (1) eniro (1) eper (1) étel (3) EU (1) euroride (1) fagyi (1) feladvány (1) felhívás (1) felkelés (1) félreértés (1) fertőzés (1) fesztivál (1) fikapaus (1) fizetés (1) foci (3) folyó (2) föräldragrupp (1) frizbi (1) galamb (1) gastronomia (1) godislördag (1) gruva (1) gulyás (1) gyerek (1) gyógyszertár (1) hazaút (1) hétfő (1) hiánycikk (1) hollandok (1) hozatni (1) id-kort (1) igazolványkép (1) ikrek (1) járda (1) jenö (1) jordgubbe (1) jourkomp (1) kacsa (1) kanal5 (1) kanelbullar (1) karlskoga (1) kastély (2) kedvesség (1) kenu (1) képek (3) kereső (1) kivonat (1) kolmorden (1) költözés (1) komp (1) közvéleménykutatás (1) krémsajt (1) kúp (1) kvíz (1) läkargrupp (1) lakcím (1) légifelvétel (1) leves (2) livia (1) lördaggodis (1) lösgodis (2) lótartás (1) lufi (1) magánorvos (1) magnus (1) magyar (1) Maria (1) megszorítások (1) mogyoró (1) munkaidö (1) naturgodis (2) Nóra (1) oltás (1) óraátállítás (1) örebro (2) Orsi (1) pap (1) personnummer (1) pocak (1) poén (1) posta (1) postás (1) propagandafilm (1) radiotjänst (1) regisztráció (2) rendelő (1) rendszám (2) rökruta (1) rörpost (1) séta (1) sexualitás (1) SLF (1) slott (1) sör (1) sprit (3) stolpill (1) sugárterápia (1) svartĺ (1) svéd (5) systembolaget (3) szabadság (1) szavazás (1) szédülés (1) szesz (2) szótár (2) sztrájk (1) szülőszoba (1) szülés (1) születésnap (1) takaritoauto (1) tanácsok (1) tavasz (1) tavsz (1) tbc (1) teherautó (1) terhesgondozás (1) terhesség (1) térkép (1) termékek (1) TÖRTÉNELEM (3) Trixi (1) tuberculosis (1) tv (3) tv-dij (2) udvariasság (1) uggla (1) ügyelet (2) ultrahang (1) ünnep (1) útlevél (1) utsiktbild (1) városnézés (1) vásárlás (2) védönö (1) végzősök (1) vibrátor (1) vicc (1) virág (1) Wadköping (1) zacskós (1) Címkefelhő

TAJ szám Pro Familiare

2008.09.23. 22:19 itze

Múlt héten a teljes család Magyarországon volt.Izgalmas dolgokat tudtunk meg:

Pl, hogy gyermekeink nem jogosultak magyar társadalombiztosításra, hiába 18 év alatti magyar állampolgárok, mivel nincs magyar lakcímkártyájuk. Emiatt kétséges, hogy az 5 hónapos korban esedékes oltásaikat megkaphatják-e. Nem akut ellátás része - azaz nem vonatkozik rá az EU-n belüli ingyenes ellátási kötelezettség. Kifizetnénk, de nem is írhatják fel csak úgy, mert a magyarok közül is csak arra jogosultnak írható fel. Szerencsére egy része Magyarországon nem kötelező oltás, azokat meg is lehet venni, kb. 40ezer Ft-ért.

Itt Svédországban nem akadékoskodtak velünk ennyit. Most akkor be kell őket jelenteni magyar lakcímre, remélem azért azt megengedik.


A másik: újra szerződést szerettünk volna kötni az OEP-pel Pro Familiare receptfelírásra. Ezeknek a feltételei:

- bejelentett magyar lakcím,

- érvényes biztosítotti jogviszony.

Az első feltételt még értem, a másikat már nem annyira: én, mint orvos, szolgáltató vagyok, hiszen eü-szolgáltatást biztosítok. Miért kell ehhez egyidejűleg a biztosítóm ügyfelének lenni? Ha lefordítjuk a példát a gépjárművekre, én olyan vagyok, mint egy szerelő. Ahhoz, hogy egy kuncsaft cascoja kifizethesse nekem a munkámat, az én kocsimnat is ugyanannak a cégnek kell biztosítania. Nnnnnnoooormális??? Ti ezt értitek?

7 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ungersklakare.blog.hu/api/trackback/id/tr976313804

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szabo Ildi 2008.09.24. 12:16:03

Szerintem ök sem ertik. Mindenestre en fzetek otthon havi 6000 Ft a TB-nek, igy van ervenyes TAJ kartyam, a gyerekek meg utanam jogosultak. Az biztos, hogy ket orszagban nem lehetsz biztositva, de ugyan ki ellenörzi ezt otthon. Kolleganöm kerelmet visszadobtak, avval, hogy Svedorszagban van biztositva, otthon nem lehet TAJ kartyäja meg penzert sem. MI nem mondtunk semmit Svedorszagrol, csak annyit, hogy jelenöeg fizetes nelkuli szabadsagon vagyok es magam utan kell most rendeznem a biztositast. Ennyi. A ti gyerekeitek, az nyilvan egeszen speciälis helyzet.

ungersklakare 2008.09.24. 17:07:58

Nem annyira speciális, ahogy olvasom, majdnem egy cipöben járunk, mi is fizetjük a TB-nek a 6000-ket, éppen most akartam volna lemondani, mert úgy vettem észre, hogy feleslegesen költök erre évente 72ezret, mivel nem tervezem, hogy Mo-on kezeltessem magam. Csak az a fránya lakcímkártya hiányzik nekik. Ök még csak most kapták meg az anyakönyvüket, ahogy hazaértünk, nem kerültek bele automatikusan a címnyilvántartásba. Persze nem is tudtak volna, mert kijelentkeztünk a magyar címekröl, mivel meggyöztek, hogy ennek mennyi elönye van. Most rájöttünk a hátrányaira. :-)

Szabo Ildi 2008.09.24. 22:11:26

Én továbbra is hazajárok velük a saját gyerekgyógyászunkhoz, a védőoltásokat is otthon kapják. Nincs is stabil háziorvos itt, rezidensek váltják egymást a rendelőben. Gyerekgyógyászról csak álmodni lehet. Egyszer voltam a rendelőben, csak hosszas veszekedés után tudtam átverni magam a növér szűrön, aztán szembetaláltam magam egy rezidenssel. Azonkivül, hogy az ajtóból belenézett a gyerek torkába mást nem csinált. Nemcsak nekem vannak ilyen tapasztalataim. Füzgélem a kolleganőmet, aki 2 évig járta a kálváriát a beteg gyerekével és joformán csak nővérrel találkozott, hogy írja meg a történetüket a blogomon. A vége persze otthoni ellátás lett. Na majd erről ő, ha rászánja magát. Szóval én inkább fizetem azt a havi 6000 Ft, azt SEk-ben számolva kb. 200 . Az itteni fizetéshez képest ez semmi.Ft-ban számolva persze rosszabbul hangzik.

ungersklakare 2008.09.25. 16:45:01

Igen, ez mind így igaz, ahogy írod. Én csak abba gondoltam bele, hogy egy ereje teljében levö férfiember vagyok. Nos, ami rám várhat, az mondjuk egy trauma, vagy akut megbetegedés. Ezzel nem tudok majd hazaszaladni. Ha kibírok egy hazautat, akkor nem is olyan nagy a baj. Ami meg tervezhetö vizsgálat, vagy krónikus megbetegedés, azzal meg ráérek akkor foglalkozni, ha jön. Tehát fontos, hogy legyen hozzáférhetöség a magyar rendszerhez is, de ha rászánom magam egy otthoni kezeltetésre, akkor ugye hazautazom 2-3 hétre és úgy vélem ráérek csak akkortól kötni szerzödést. Azonban távol áll tölem, hogy bárkit is meg akarjak gyözni, teljesen világosak és elfogadhatóak az indokaid, nem hiába követtük mi is a jó példát. :-)

Szabo Ildi 2008.09.25. 19:11:49

Én sem főleg magamra gondoltam, hanem a gyerekeimre, akik én utánam biztosítottak otthon. Azért az elég aggasztó, hogy 2,5 éve amióta itt lakunk , senki nem hívta a gyerekeimet, semmilyen vizsgálatra. Senki rájuk nem nézett. Nem kérdezték meg , hogy be vannak-e oltva. Alexandrának egszer megmérték a súlyát a suliban. Ennyi. Mintha itt sem lennénk. Ez részben nyilván helyi hiányosság, mert a fogászatra azonnal berántották őket. Amint megkapták a person nummert, azonnal kaptunk behívót., azóta is járnak szorgalmasan. Otthon ha valaki másik körzetbe költözik, küldik a kartonját az ottani rendelőbe és máris jön a védőnő. Ez itt ismeretlen.

evergo 2008.09.25. 19:18:23

úgy folyik itt a diskurzus, mintha nem is olvastátok volnaa postjaim a gerincproblemámrol, a hazautrol és a szépen kivitelezett mütétemről otthon. én fizetem szépen a havi részleteket a tbnek, még tavaly nyáron kötöttem meg szerződést az apehnél. és az apehnél a hölgy tavasszal azt mondta, hogy az eu betegkártya nem csak az akut ellátásr érvényeshanem mindarra amit az adott ország polgárai megkaphatnak a biztosításért. én ebben nem biztam annyira,m de az apeh szerint ez igy van

Szabo Ildi 2008.09.28. 12:41:44

http://www.forsakringskassan.se/fakta/sjukvard_eu/?page=/privatpers/utomlands/index.php Ez áll a biuztosító oldalán. Szoval azért nem megy ez automatikusan, hogy ugynazt az ellátást megkapjad otthon, mint itt. Csak akkor, ha bizonyos feltételek teljesülnek . Kérvényezni kell és majd eldöntik.
süti beállítások módosítása