HTML

Ungersk lakare i sverige

Friss topikok

  • svedtajetelkultura: Furcsa, en adtam vert itt Svedorszagban. (2012.03.07. 11:28) Véradás
  • ZENITH FINANCIAL HOME: Figyelem Hölgyem / Uram! Unod már a kereső kölcsönök és jelzáloghitelek? Van folyamatosan eluta... (2011.11.01. 17:36) Budapestbakelse
  • Angelina Jolie: az egészségi ok talán a nök szempontjábol, hogy nem kapnak agyvérzést minden alkalommal mikor a WC... (2011.09.30. 14:09) Kérjük ülve pisilj!
  • Anikó & Attila: Szia! Véletlenül beleakadtam a blogodba, és itt ragadtam előtte. Élvezettel olvasom, tanulom, és i... (2011.02.03. 13:23) zacskózott leves
  • miki: Vagy 15 ora ilyesmi svenska nyheter arkiv anyagiom van bejatszva Budapeströl hasonloak mint az ön... (2010.10.04. 16:08) 1936 - Budapest svéd szemmel

Címkék

űrhajós (1) 1% (1) 3D (1) ABBA (1) adó (1) Ákos (1) alkohol (4) állampolgárság (1) állatkert (1) Anthony (1) anyakönyvi (1) astronauta (1) autó (5) bababútor (1) baseball (1) béla (1) bér (1) Beus (1) bicikli (1) biztosítás (1) blog (3) bor (1) borvásár (1) Bourdain (1) brazil (1) budapest (1) buddhizmus (1) cikkek (1) csőposta (1) családnév (1) cukorka (1) Darwin-díj (1) diák (1) diákok (1) dohányzás (1) dohányzóhely (2) dorka (1) eb (3) édesség (1) egészségügy (1) elégedetlen (1) ellenőr (1) Engelbrekt (1) eniro (1) eper (1) étel (3) EU (1) euroride (1) fagyi (1) feladvány (1) felhívás (1) felkelés (1) félreértés (1) fertőzés (1) fesztivál (1) fikapaus (1) fizetés (1) foci (3) folyó (2) föräldragrupp (1) frizbi (1) galamb (1) gastronomia (1) godislördag (1) gruva (1) gulyás (1) gyerek (1) gyógyszertár (1) hazaút (1) hétfő (1) hiánycikk (1) hollandok (1) hozatni (1) id-kort (1) igazolványkép (1) ikrek (1) járda (1) jenö (1) jordgubbe (1) jourkomp (1) kacsa (1) kanal5 (1) kanelbullar (1) karlskoga (1) kastély (2) kedvesség (1) kenu (1) képek (3) kereső (1) kivonat (1) kolmorden (1) költözés (1) komp (1) közvéleménykutatás (1) krémsajt (1) kúp (1) kvíz (1) läkargrupp (1) lakcím (1) légifelvétel (1) leves (2) livia (1) lördaggodis (1) lösgodis (2) lótartás (1) lufi (1) magánorvos (1) magnus (1) magyar (1) Maria (1) megszorítások (1) mogyoró (1) munkaidö (1) naturgodis (2) Nóra (1) oltás (1) óraátállítás (1) örebro (2) Orsi (1) pap (1) personnummer (1) pocak (1) poén (1) posta (1) postás (1) propagandafilm (1) radiotjänst (1) regisztráció (2) rendelő (1) rendszám (2) rökruta (1) rörpost (1) séta (1) sexualitás (1) SLF (1) slott (1) sör (1) sprit (3) stolpill (1) sugárterápia (1) svartĺ (1) svéd (5) systembolaget (3) szabadság (1) szavazás (1) szédülés (1) szesz (2) szótár (2) sztrájk (1) szülőszoba (1) szülés (1) születésnap (1) takaritoauto (1) tanácsok (1) tavasz (1) tavsz (1) tbc (1) teherautó (1) terhesgondozás (1) terhesség (1) térkép (1) termékek (1) TÖRTÉNELEM (3) Trixi (1) tuberculosis (1) tv (3) tv-dij (2) udvariasság (1) uggla (1) ügyelet (2) ultrahang (1) ünnep (1) útlevél (1) utsiktbild (1) városnézés (1) vásárlás (2) védönö (1) végzősök (1) vibrátor (1) vicc (1) virág (1) Wadköping (1) zacskós (1) Címkefelhő

2008.11.15. 14:14 itze

4 hét után nem volt valami "rázós" a visszailleszkedés, első napomon konziliárusnak voltam kijelölve, ami nagyjából annyit tesz, hogy a szobámban vártam, hogy csörögjön a telefon. Csörgött is rendesen, mert ilyenkor a rendelőbe beosztott, nálunk gyakorlatozó családorvosoknak kell segíteni, de mégsem olyan intenzív a munka, mintha saját magam tartanám a rendelést. A svéd sem kopott ki az agyamból olyan gyorsan, mint hittem volna, 4 hét kihagyás után. Igaz, az úton idefelé megpróbáltam már beszélgetős svéd rádiókat hallgatni...

Kedden délelőtt a tutorommal (handledare) beszéltük meg a szakvizsga elötti hónapok munkatervét. Most vezettek be egy új szakképzési rendszert, mellyel igyekeznek jobban integrálni és minőségivé tenni a szakképzést. Pl, hogy a tutornak is részt kell vennie képzéseken, hogy megfelelően tudja vezetni a gyakornokot a szakorvossá válás felé, minőségi és mennyiségi minimumokat fogalmaztak meg, a minőséget pedig időnkét külsős ellenőrök jönnek ellenőrizni. Összehasonlíthatatlan, hogy mennyivel többet nyújt a magyar rendszernél, ahol minden nyűgével és bajával együtt a magyar rezidensi rendszer szerintem egy jó kezdeményezés volt, kicsit magára hagyva viszont hamvába holt, nemsokára pedig talán meg is szűntetik. Én is csak akkor láttam meg, hogy mekkora előnyt jelent egy ilyen rendszer, mikor idekerültem. Azt hiszem, sokkal több lesz a tudásom friss szakorvosként, mintha egy megyei kórházban töltenék Mo.-on 5 évet. Nem is beszélve, hogy milyen továbbképzési lehetőségeket biztosítanak, INGYEN!

Azaz nem neked kell kifizetni a kurzusdíjat, ha el akarsz menni valahová, de a világ legtermészetesebb dolga, hogy a kórház fizeti. Sőt! Az útidíjat és a szállás költségét is. Alapvetően 2 fajta kurzus van: az ún. SK-kurzusok, amik kifejezetten szakvizsga elöttieknek valók, erre törvény is van, hogy a munkáltatónak muszáj elengednie a gyakornokot rá. Van még a többi kurzus, ami persze nem kötelező, de még egyetlen kurzust sem utasított vissza a kórházvezetés. Ennek egy része ún. IPULS-jóváhagyott, ami azt jelenti, hogy kreditpontot lehet érte kapni, kb. mint Mo.-on. Ezekről a kurzusokról a www.ipuls.se oldalon lehet olvasni, sőt ha akarod, emailben értesítenek az újonnan meghírdetettekről.

Szerda-péntek pl. Malmöben voltunk a 12th Nordic international FESS kurzuson. Egy svájci és egy belga előadótól hallottam kiváló előadásokat, láttunk cadaver műtétet. A kurzus díja 3900 kr volt, a szállás 1880 kr, a vonat díja is egy ezres körül alakult volna. Elég szép, hogy a kórház simán kipengeti ezt nekünk évente 3-5x nem? A kb. 70 résztvevő fele külföldi volt (norvégok, dánok, finnek).

Sőt, sikerült megbeszélni a hotellel, és 200 kr extráért vihettem az egész családot is, így Trixiék megismerkedhettek Malmövel, amíg én az előadóteremben okosodtam, este meg segíthettem Trixinek és a piciknek.Persze, így az utazás költségétmi álltuk, mert még mindig jobban kijöttünk így, mintha vonattal mentünk volna. 500 km-re van Malmö Örebrotól, de főleg autópálya, odafelé nem is sajnáltam a gázpedált, ledöngettünk kiló-nyolcvannal...

17 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ungersklakare.blog.hu/api/trackback/id/tr486313795

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szabo Ildi 2008.11.16. 20:05:19

Az jó ha nektek kifizetik a tanfolyamot. Psychiátrián belül ezügyben is teljes stop van,.Eddig se nagyon mehettünk tanfolyamra, de most megmondták, hogy sehova senki. A szempont teoretikusan az volt, hogy olyan tanfolyamra mehet(ett) valaki, ami a verksasmhetnek is hasznára válik. Ez szép. Hogy nézett ki a gyakorlatban? Ha előálltam az orvosaim nevében valamilyen igénnyel egy tanfolyamra, továbbképzésre, akkor a fönöknő a hátoldalával kezdte az olvasást, ahol, a tanfolyam ára szerepel, a tartalmát meg sem nézte, csak visszakézből az asztalra csapkodta, hogy nem. Most már nem kell ennek kitennem magam, mert kihirdették a "O" projectet a tanfolyamokra. Lehet, hogy tényleg átnyergelek neurologiára.

Szabo Ildi 2008.11.16. 20:47:29

Az igazsághoz tartozik, hogy a nagy vizválsztó nem a szakterület, hanem az hogy szakorvos képzésben veszel részt, vagy már szakorvos vagy. Nyilván a szakvizsgához kötelező a továbbképzés, de utána már nem. Svédországban ugyanis egész Europában egyedülállóan nincs kötelező továbbképzés a szakorvosoknak.Erről mostanában sok cikk jelent meg. Elsősorban a Psychiátriai Társaság követeli a a bevezetését, de szomatikus szakmák is csatlakoztak már a követeléshez. Erről olvashattok a blogomban is http://psycho.blog.hu/2008/10/06/a_tudashiany_keruljon_a_psychiaterek_mukodesi_engedelyebe#comments

schneider 2008.11.16. 21:18:51

Szerintem az is az igazsághoz tartozik hogy van talán vannak olyan helyek ahonnan szakorvosként is lehet tanfolyamra járni országon belül és kivül egyaránt. Talán az eltöltött egy év alatt többet utasitottam mint amin részt vettem és most is van jó néhány az asztalom ami az elbirálásomra vár. Szoval lehet ez másként is nem állitom hogy általános mert én csak egy korházban dolgozom. De ahol voltam mindig sokan voltak minden korosztály és tudásszint is képviseltette magát. Egy biztos itt többet és nagyobb anyagibiztonságban tudtam utazni. Mondom ezt nyugodtam mivel otthon szakmai csucsintézetben dolgoztam nem is rövid időn keresztül. Szerintem pl ha összaadom a kollegak nagyműtétszámát nem biztos hogy meghaladja az az enyémet. Szoval örülök a positiv kicsengésü irásodnak és már vártuk is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ferenc 2008.11.16. 23:31:07

A traffipax után is mosolyogtál?

szabszi 2008.11.17. 00:08:45

Ferenc: afaik, autopalyan nincs telepitett traffipax, legfeljebb a rendorok mernek eseti jelleggel, de olyat 2 es fel ev alatt 1x lattam. persze ha rendor igy kapta volna el + 2 gyerekkel a hata mogott valoszinuleg csak rollerrel kozlekedhetne most.

Szabo Ildi 2008.11.17. 00:08:58

Schneider: Az anyagi biztonságot hogy érted? Én továbbra is csak azt tudom mondani, hogy körlevélben megkaptuk, hogy nuku továbbképzés, amig az anyagi helyzet a megyében nem javul. Márpedig a helyzet most nem úgy néz ki. A Psychiátria szervezetileg a nem a kórházhoz tartozik, hanem közvetlen a megyéhez. Igy adódhatnak különbségek. MOndjuk az is igaz, hogy az előirányzott összeg amit meg kell sporólni pl. az USÖ-ben relative nagyobb mint a PPH-ban. Az már a gazda ügyességén és hozzáállásán múlik, hogy kitől von el kevesebbet és kitől többet.

ungersklakare 2008.11.17. 22:24:46

Én csak a saját tapasztalataimat tudtam megírni és nagyon köszönöm, hogy ti is hozzáteszitek a tiéteket. Az én szempontomból ég és föld a különbség. Egyébként kedvelt főnököm Zalaegerszegen mindig belekezdett a lebeszélésbe, amikor kaptunk egy meghívót, pedig nem a pénzről volt szó (azt semmiképp nem kaptunk, max. cégektől) hanem arról, hogy esetleg eggyel kevesebben húzzák majd az igát, ha vki elmegy. Csak összegezni tudnám a kommenteket: Eddig 2:1 svédország javára a továbbképzés támogatása terén. Feri: nem volt rendőr szerencsére a pályán, máshol meg csipogott előre a GPS! :-)

Szabo Ildi 2008.11.17. 22:53:56

Ősszel 3 magyar psychiáter szakorovos lépett le Örebro megyéből( és még néhányan) és mentek máshova. Többek között az egyik szempont pont a továbbképzési lehetőségek hiánya volt. A karlskogai kollegánk aki itthagyott bennünket összel saját zsebből utazott Barcelonába, nagykegyesen adtak neki fizetett szabadságot rá. Abba a megyébe ahova mentek, állítólag a fönök valamilyen más forrásból szerzett pénzt az orvosok továbbképzésére, mert ezt fontosnak tartja. Szóval ez úgy látom fönök függő, hogy kapar -e ki pénzt valahonnan. Én elkövettem azt a nagy hibát is, hogy megpróbáltam a CME pont szerzést érvként felhozni, hogy hátha sikerül így valahova eljutni. Mondtam a fönöknek, hogy mi a svéd engedélyünket azért kaptuk, mert otthon szakorvosok voltunk. Ha nincs pont, otthon megszünik a müködési engedélyem, akkor jogilag itt sem fog stimmelni a dolog. Csak egy gyenge próbálkozás volt részemról. Meg is ijedt a verksamhetchef kicsit, felvette a kapcsolatot a a személyzetissel, az meg a SOS-al. Jött is a válasz, hogy ha itt egyszer meegkaptam, akkor az megvan örökre továbbképzés nélkül is. Volt olyan kedves a fönökünk, hogy azt vágta a képünkbe, hogyha mi CME pontokat akarunk szerezni, akor azt cak azért akarjuk, hogy visszatudjunk mennni egyszer Magyarországra dolgozni és ők ebben nem támogatnak minket. Na itt durrant el az agyam rendesen. Ez már a szemétség netovábbja. Léptem is erre egy nagyot, de erről majd máskor, vagy máshol.

ungersklakare 2008.11.17. 23:08:53

Ildi: hónapok óta panaszkodsz a karlskogai pszichiátriáról. Most már tényleg nem értem, hogy mi tart vissza benneteket, hogy elköltözzetek??? Igazából semmi sem jó ott, ahogy észrevettem. Nagy gyökeret nem ereszthettetek, a gyerekek sem érzik jól magukat. Éljetek a jó példával és költözzetek oda, ahol jobbak a feltételek! Egy csomó bosszúságtól megkímélnéd magatokat.

Szabo Ildi 2008.11.18. 01:12:24

Az örebro megyei psychiátriáról, ami ezután politikai nyomásra még rosszabb lesz, éppen most zajlik a maradék szétzúzása. A baj, hogy a többi megyéből ugyanezek a tapasztalatok futnak be kis különbségegekkel. Ha csak rajtam múlna már nem lennék Svédországban, de 3 gyereket nem lehet állandóan máshova rángatni. A legidősebb fiam már számolja a napokat, hogy mikor tölti be a 18-at, hogy elhuzhasson innen. Nem fogom visszatartani. A többit még nem tudom. Svédországon belül nem fogok költözni, az csak csöbörből vödörbe.

ungersklakare 2008.11.18. 12:04:04

Norvégia? Dánia? Nagy-Britannia?

Szabo Ildi 2008.11.19. 00:32:46

Ebben a sorrendben. Bérorvosként otthonról.

ungersklakare 2008.11.19. 18:24:33

Én is ezt csinálnám a helyetekben! Sok sikert hozzá! Gondoljátok át, hogy hol szeretnétek/kell majd adózni, mert a magyar adóterhek egy bizonyos kereset felett elég büntetősek.

Szabo Ildi 2008.11.19. 20:11:35

Itt nem húzósak az adóterhek? Bár az adó érdekel legkevésbbé, meg a pénz.

Divinyi Anna 2008.12.02. 14:42:27

Szia! Kérlek írd meg az itthon, Budapesten élő svédtanárod elérhetőségét! előre is köszi, Anna

ungersklakare 2008.12.02. 22:23:22

Harrach Ágnes által összefogott tanárcsapat segített minket a nyelvtudásunkhoz, minden lustaságunk ellenére nagyon jó eredménnyel, máig hálásak vagyunk! Ha beírod a nevét google-ba, a 4-5 találatként feljön a telefonszáma is, ezért talán nem baj, ha beillesztem ide: Harrach Ágnes 375 71 94, 06-30-297 96 99 harrachagnes@gmail.com

Divinyi Anna 2008.12.02. 23:21:17

NAGYON KÖSZÖNÖM! tack :) vagy hogy mondják
süti beállítások módosítása