HTML

Ungersk lakare i sverige

Friss topikok

  • svedtajetelkultura: Furcsa, en adtam vert itt Svedorszagban. (2012.03.07. 11:28) Véradás
  • ZENITH FINANCIAL HOME: Figyelem Hölgyem / Uram! Unod már a kereső kölcsönök és jelzáloghitelek? Van folyamatosan eluta... (2011.11.01. 17:36) Budapestbakelse
  • Angelina Jolie: az egészségi ok talán a nök szempontjábol, hogy nem kapnak agyvérzést minden alkalommal mikor a WC... (2011.09.30. 14:09) Kérjük ülve pisilj!
  • Anikó & Attila: Szia! Véletlenül beleakadtam a blogodba, és itt ragadtam előtte. Élvezettel olvasom, tanulom, és i... (2011.02.03. 13:23) zacskózott leves
  • miki: Vagy 15 ora ilyesmi svenska nyheter arkiv anyagiom van bejatszva Budapeströl hasonloak mint az ön... (2010.10.04. 16:08) 1936 - Budapest svéd szemmel

Címkék

űrhajós (1) 1% (1) 3D (1) ABBA (1) adó (1) Ákos (1) alkohol (4) állampolgárság (1) állatkert (1) Anthony (1) anyakönyvi (1) astronauta (1) autó (5) bababútor (1) baseball (1) béla (1) bér (1) Beus (1) bicikli (1) biztosítás (1) blog (3) bor (1) borvásár (1) Bourdain (1) brazil (1) budapest (1) buddhizmus (1) cikkek (1) csőposta (1) családnév (1) cukorka (1) Darwin-díj (1) diák (1) diákok (1) dohányzás (1) dohányzóhely (2) dorka (1) eb (3) édesség (1) egészségügy (1) elégedetlen (1) ellenőr (1) Engelbrekt (1) eniro (1) eper (1) étel (3) EU (1) euroride (1) fagyi (1) feladvány (1) felhívás (1) felkelés (1) félreértés (1) fertőzés (1) fesztivál (1) fikapaus (1) fizetés (1) foci (3) folyó (2) föräldragrupp (1) frizbi (1) galamb (1) gastronomia (1) godislördag (1) gruva (1) gulyás (1) gyerek (1) gyógyszertár (1) hazaút (1) hétfő (1) hiánycikk (1) hollandok (1) hozatni (1) id-kort (1) igazolványkép (1) ikrek (1) járda (1) jenö (1) jordgubbe (1) jourkomp (1) kacsa (1) kanal5 (1) kanelbullar (1) karlskoga (1) kastély (2) kedvesség (1) kenu (1) képek (3) kereső (1) kivonat (1) kolmorden (1) költözés (1) komp (1) közvéleménykutatás (1) krémsajt (1) kúp (1) kvíz (1) läkargrupp (1) lakcím (1) légifelvétel (1) leves (2) livia (1) lördaggodis (1) lösgodis (2) lótartás (1) lufi (1) magánorvos (1) magnus (1) magyar (1) Maria (1) megszorítások (1) mogyoró (1) munkaidö (1) naturgodis (2) Nóra (1) oltás (1) óraátállítás (1) örebro (2) Orsi (1) pap (1) personnummer (1) pocak (1) poén (1) posta (1) postás (1) propagandafilm (1) radiotjänst (1) regisztráció (2) rendelő (1) rendszám (2) rökruta (1) rörpost (1) séta (1) sexualitás (1) SLF (1) slott (1) sör (1) sprit (3) stolpill (1) sugárterápia (1) svartĺ (1) svéd (5) systembolaget (3) szabadság (1) szavazás (1) szédülés (1) szesz (2) szótár (2) sztrájk (1) szülőszoba (1) szülés (1) születésnap (1) takaritoauto (1) tanácsok (1) tavasz (1) tavsz (1) tbc (1) teherautó (1) terhesgondozás (1) terhesség (1) térkép (1) termékek (1) TÖRTÉNELEM (3) Trixi (1) tuberculosis (1) tv (3) tv-dij (2) udvariasság (1) uggla (1) ügyelet (2) ultrahang (1) ünnep (1) útlevél (1) utsiktbild (1) városnézés (1) vásárlás (2) védönö (1) végzősök (1) vibrátor (1) vicc (1) virág (1) Wadköping (1) zacskós (1) Címkefelhő

Véradás

2009.08.04. 15:28 itze

Amikor megjöttem a nyaralásból, láttam, hogy a személyzeti szoba (gyak. ebédlö) szekrényének az ajtaján a kávéautomata mellett felragasztottak egy felhívást, mely szerint nagy vérhiánnyal küzd a kórház és minden dolgozót megkérnek, hogy ha módja akad rá, menjen vért adni, lehetöleg munkaidöben.

Mivel otthon is adtam gyakran vért, gondoltam itt is megcsapoltatom magam és felhívtam a véradó mellékét, hogy milyen igazolványt kell magammal vinnem. Útlevelem nálam volt, gondoltam ennyi elég lesz.

Ekkor jött a meglepetés, hogy a kolléga tájékoztatása szerint CSAK svéd személyi számmal rendelkezö SVÉD ÁLLAMPOLGÁR adhat vért.

Bevallom ezt nem értem. Miért? Nem szürik a véreket ugyanúgy, bárki is adja? Az állampolgárságot kapott szomáliai-arab-stb. vére nem kockázatosabb, mint egy magyaré? Esetleg nem akarják felhiguljon a vérvonal?   Egyébként meg az EU szabályainak nem mond ellent ez a szabályozás?

Valaki nem írná meg, hogy Magyarországon is hasonló-e a helyzet?

14 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ungersklakare.blog.hu/api/trackback/id/tr1006313737

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

szaboi Ildi 2009.08.05. 14:19:23

Författningshandbok 2008, 498. oldal "Lämplighet för blodgivning skall bedömas av läkare vid blodcentral eller annan befattningshavare, som fĺtt uppgiften delegerad till sig. Szoval a verado orvcsanak kell megitelnie az alkalmassagot. Az altalanos szempontoknal nem talaltam semmifele kizarast a nem sved allampolgarokra vonatkozolag. Sem itt, sem a Socyalstyrelsen weboldalan. Viszont talaltam olyan cikket( google segitsegevel,) ami pont erröl szol. Ugy tunik egyeni döntesekröl van szo. Meg az is lehet, hogy direkt kerdessel fordulok mailben a SOS-hoz, mert felhuztam magam. Majd jelentkezem ha megtudok valamit.

Dimitra 2009.08.05. 23:10:13

Mo-n: külföldi állampolgár is adhat vért, ha van magyar TAJ kártyája (és természetesen útlevele).

Józsi 2009.08.06. 23:45:04

Én viszont a Blikkben azt olvastam, hogy egy hölgy arról panaszkodott, azért nem adhat vért -kórházi dolgozó létére-, mert nem magyar állampolgár. Persze azt nem tudom, hogy igazat mondott-e, de több helyen is leírta ezt a panaszát. Igazándiból engem is érdekel a "dolog", mert otthon én is rendszeres véradó voltam. Persze ha nem kell a vérem, hát akkor nem adom.

zöme 2009.08.07. 10:43:36

szia, csináltam egy blogot ahol a magyarországon zajló skandináviával kapcsolatos programokról lehet tájékozódni, nagyon örülnék egy linkcserének vele, légyszi szólj vissza. köszi:) http://skandinavnaptar.blog.hu/

Szabó Ildi 2009.08.13. 20:55:44

Megjött a válasz. Nincs semmiféle tiltás, csak azért mert valaki nem svéd állampolgár. Hej Ildiko, I Socialstyrelsens föreskrifter som rör blodverksamhet (SOSFS 2007:20) stĺr det gällande identitet att en person fĺr godkännas som blodgivare om hans eller hennes identitet är styrkt, inget om huruvida man är svenskt eller utländsk medborgare. Förutom styrkt identitet, och därmed ĺlder, ska uppgifter hämtas in om blodgivarens hälsa och relevanta medicinska förhĺllanden samt om eventuella riskhändelser och riskbeteenden (detta för blodgivarens egen säkerhet och blodmottagarens säkerhet). Det är sedan upp till den ansvarige läkaren vid blodcentralen att godkänna personen som blodgivare. Med vänliga hälsningar Camilla Olofsson ___________________________________________ Camilla Olofsson Utredare 075-247 35 19 camilla.olofsson@socialstyrelsen.se SOCIALSTYRELSEN Behörighet och patientsäkerhet Tillsynsavdelning 106 30 Stockholm Växel: 075-247 30 00 www.socialstyrelsen.se

2009.09.03. 22:29:58

Szóval már megint kibújt a szög a zsákból ! Fő a sokat hangoztatott tolerancia - kettős mércével - !!! Az utóbbi más helyen a betolakodókra és itt pediga helyiekre vonatkozik jelenleg...

Roland 2009.09.06. 23:32:24

Szia! Bocs az off-ért, Magyarországról írok és egy kis segítséget szeretnék kérni tőled, mert itthonról nem tudom elintézni. Ha adsz egy email vagy MSN címet, elmondom, miről lenne szó. Előre is köszi! Üdv: Roland

ungersklakare 2009.09.09. 22:48:27

berner.attila@gmail.com

delisa 2009.09.11. 20:07:09

Sajnos, van kettös mérce. Az itt töltött 24 évem alatt - 2-3 alkalommal olvastam diszkriminációról, amikor itt élö, de még nem svéd állampolgároktól - színesbörüektöl - megtagadták a véradás lehetöségét.

ungersklakare 2009.09.11. 21:00:13

A másik, hogy az anyatejünk sem kellett nekik, pedig egy csomó volt a hűtőben...

2009.09.11. 21:45:25

Az előző megyei psych chef a török bevándorlókkal tett bennünket, itt dolgozó magyar orvosokat, egy kategoriába. A legutóbbi megyei orvos találkozón a kulturális kulönbségekről volt szó. Felvetítettek valami ábrát, ami szerint Magyarosrszág kb. a Közép -Afrikai országok szintén áll, a kultura tekintetében.Szerintük a magyar ember max. azon tud gondolkodni mit eszik holnap, ezzel szemben a svédek az élet értelmén és magas röptű filozofiai kérdésekkel foglalkoznak. Ezért nem értjük egymást. A megye most kulturális felzárkoztató programot szervez a külföldi orvosoknak. Pl: MOzart koncert. Na erre monodm én: Anyad! Még ha valami spéci svéd program lenne. Fel vagyok háborodva, de nem csak én. Más országból jött kollegáim is dühöngenek. Nem mintha nem szeretném Mozartot, de tuti nem megyek el. Csendben jegyzem meg, hogy volt egy betegünk aki a a sorban az utolsó kezelő orvosát csak " dr Mengele"-ként emlegette. Több möte ( megbeszélés) történt a beteggel kapocsolotban,ahol a betegnek ezt a megjegyzését is elmeséltem ( növérek, ápolok, kurátorok, psychologusok vettek részt, de eddig senki nem tudta ki volt Dr Mengele. Ezek után hagyjanak engem békén a kultur programjukkal. Hivatalos lépéseken gondolkodom. Elvégre van olyan is kissebbségi ombudsman.

delisa 2009.09.12. 12:44:33

A svédek gyakran nem roszindulatból, pusztán tudatlanságból beszélnek úgy, ahogy. Tölem is kérdezte már tanár, hogy vannak-e Mo.-on könyvesboltok... annyira elámultam, hogy azzal folytattam, á, nem olyan sok, az emberek is félanalfabéták.... sajnálkozva bólogatott, aztán fölálltam és elküldtem a francba.

delisa 2009.09.12. 12:49:19

Az is napi élmény, hogy aki külföldi, az "invandrare" - vagyis zsupsz, egy kalap alá mindenkivel. Egyszer kifejtettem, hogy semmiben nem érzem magam azonosnak egy üzbég pásztorral, csupán annyiban, hogy mindketten ebbe az országba költöztünk. A vitapartnereim - egy föiskolai kurzus résztvevöi - egykettöre lerasszistáztak.... csoportot kellett váltanom, mert türhetetlen lett a légkör, miután kijelentettem, hogy a svéd oktatás rengeteg poénzt pazarol és rengeteg rosszat tesz az anyanyelvi oktatás eröltetésével... a bevándorló gyerekek sok órában a saját nyelvüket tanulják, aztán meg számon kérik rajtuk a gyenge svéd tudást!... s ez el is kíséri öket egész életükben, aminek eredménye a szegregáció... munkanélküliség, stb. Eretnek gondolat - ki is közösítettek...

svedtajetelkultura 2012.03.07. 11:28:23

Furcsa, en adtam vert itt Svedorszagban.
süti beállítások módosítása