Tegnap a hétfö délutáni "szeánsz" (továbbképzés-megbeszélés) keretén belül ellátogattunk a helyi magánorvosi rendelöi intézménybe. Az ott dolgozó fül-orr-gégész kolléga hívott meg minket. Nem volt messze: biciklivel-gyalog ruccantunk át. A folyóparton lévő egyik társasházat vették meg és rendezték be a célra. Sajna nem volt nálam fényképezögép, így nem tudtam képeket csinálni. Lennt információs pult, kedves hölgyekkel. Lifttel mentünk az 5. emeletre, ahol a tetöterasz melletti elöadóhelységben kis szendvicsek vártak minket, meg az elmaradhatatlan kávé persze. Anderssel megcsodáltuk a panorámát, és azóta tudom, hogy a folyónkat Svartå-nak, (azaz Fekete-folyó). Ciki, de eddig nem tudtam, söt azt sem, hogy rajta keresztül néhány tavon és kanálison át egészen a tengerig el lehet jutni vizi úton.
Na, de vissza a témához: egy öltönyös úriember világította meg amolyan multi-s szájízű powerpointos elöadással, hogy miként és milyen anyagi háttérrel működik a cég, milyen ellátást végez. Nos: a több városban is rendelöket üzemeltetö cég kb. 106 millió koronát invesztált az örebroi létesítménybe. Ennek a felét a Örebro Megyei Önkormányzat fektette be. A közremüködés célja: csökkenteni a várólistákat. Éjjel-nappali telefonügyeletet tartanak, ahol többek között telefonos tanácsokat is adnak az ügyfeleknek. Cégekkel is kötnek szerzödést a munkaorvosi ellátásra. A rövid várakozási időknek és a szorosabb kontrollnak hála kb. 15%-kal csökkenthetö a táppénzes idök száma. Nem végeznek plasztikai beavatkozásokat, de a jövöben tervezik bevezetni. A betegek ugyanannyit fizetnek, mint a kórházban. Viszont a várólisták rövidebbek valamivel. Kisebb műtéteket végeznek, fül-orr-gégészeten belül tonsillectomia, adenotomia, gromet és börexcisiókat. A kollégánk megmutatta a rendelöt is. Barátságosabban volt berendezve, hangulatosabb volt, mint egy kórház, de semmi luxus. Kisebb is volt, mint a mieink, felszereltsége nagyon jó volt, de az egyetlen elöny a kórházihoz képest, hogy egy endoszkópos kamera és kis lcd monitor is található a rendelőben, amivel a betegnek is meg lehet mutatni, hogy mit lát az ember a fülében vagy az orrában.
A betegek interneten is tudnak időpontot kérni vagy változtatásokat kezdeményezni. Biztonságtechnikai okokból csak az igényt adják le, majd a rendelő hívja vissza őket a további egyeztetésre. Szoros együttműködést tartanak fenn a kórházzal, pl. horkolás-alvási apnoe kivizsgálás terén a pulmonológiai klinikával.
Azt nem tudom, hogy mennyivel kap többet az ott dolgozó kolléga, nem biztos, hogy hatalmas a különbség. Az viszont nagyon érdekes, és megnyugtató érzés, hogy ilyen jó kapcsolat marad fenn a kollégák között és nem a konkurrenciát látják egymásban, nem megy a betegekért folytatott harc és a torzsalkodás.